פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
פלנתניה שבוע החלל הישראלי 2022 בפלנתניה פלנתניה

שבוע החלל הישראלי 2022 בפלנתניה מתקיים במסגרת פעילות מקוונת דרך אתר הפייסבוק של הפלנתניה

פלנתניה 

שבוע החלל הישראלי נקבע בסמוך למועד אסון המעבורת קולומביה בו נספו טייס החלל הישראלי אל"מ אילן רמון ז"ל וצוות המשימה STS-107. שבוע החלל הישראלי מתקיים ביוזמת סוכנות החלל הישראלית שבמשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה בשיתוף עיריית נתניה והפלנתניה.
השנה מציינים 10 שנים לחגיגות שבוע החלל במטרה להגדיל את הקשר וההזדהות של הקהל הרחב לתחום החלל ולהרחיב את העניין והסקרנות של צעירים בפעילות החלל בישראל. השנה הנושא שנקבע הינו "החלל החדש" ועוסק בהנגשת המעבר מ"חלל מסורתי" לחלל יזמי וחדשני. עידן החלל החדש מאפשר כניסה של שחקנים, תחומים ומקצועות חדשים.

לאור תקופת הקורונה, הוחלט בסוכנות החלל להמשיך ולקיים את הפעילות באופן מקוון.
ביום הראשון של שבוע החלל שהתקיים השבוע נערך משדר מיוחד וחגיגי לפתיחת אירועי שבוע החלל שצולם מהפלנתניה בשיתוף מכללת אלקסמי. במסגרתו התקיימה הרצאה של האסטרונאוט הראשון מאיחוד האמירויות הזעא אל מנסורי. השידור התקיים בעברית ובערבית.
מתחם הפלנתניה נערך עם פעילות מקוונת מיוחדת לתלמידים. שיעור בנושא החלל החדש במהלכו התלמידים הרכיבו קיטים וערכת אלקטרוליזה או מבוך לייזר ולמדו על חשיבות חקר החלל. כ- 1,600 תלמידים מכיתות ד'-ו', זכו להשתתף, ללמוד וליהנות מהפעילות. הפעילות הותאמה לתלמידים בין אם היו בבית (בבידוד) ובין אם היו בכיתה.
וביום ד' 26.1 בשעה 19:30 יתקיים שידור *מקוון* חגיגי מהפלנתניה עם הרצאות קצרות על הירח, החלל החדש, מאדים ותצפית כוכבים מקוונת. תוכלו לצפות בשידור דרך עמוד הפייסבוק של הפלנתניה.
תוכלו להשתתף באירועי שבוע החלל ולצפות ברשימת האירועים המלאה באתר הייעודי של סוכנות החלל הישראלית.